Mieszkańcy regionu toruńskiego mogą już rozliczać się z ENERGĄ według rzeczywistych, samodzielnie odczytanych wskazań licznika. Od dzisiaj spółka wprowadza w tym regionie dwie nowe usługi: rozliczenia rzeczywiste oraz liczniki przedpłatowe na życzenie.
Rozliczenia rzeczywiste to całkowicie bezpłatna usługa, która umożliwia kontrolę zużycia energii w oparciu o aktualne wskazania licznika, co z kolei pozwala dostrzec różnice w poborze energii w poszczególnych miesiącach i lepiej nią zarządzać. Od teraz można już samodzielnie rozliczać się ze zużywanej energii w oparciu o podawane przez siebie stany licznika. Będzie można to zrobić w dwojaki sposób: poprzez elektroniczne Biuro Obsługi Klienta oraz poprzez sieć Via Moje Rachunki.
- Internauci poprzez specjalną zakładkę w eBOK mogą raz w miesiącu podać stan licznika, dzięki czemu rozliczona zostaje faktycznie zużyta w danym okresie energia elektryczna. Na ekranie komputera prezentowany jest klientowi elektroniczny obraz faktury, którą można łatwo i szybko zapłacić, korzystając z bankowości internetowej. Ta forma rozliczeń jest dostępna przez całą dobę przez siedem dni tygodnia, całkowicie bezpłatnie. Wystarczy założyć konto na eBOK i złożyć elektronicznie wniosek o skorzystanie z produktu http://www.energa.pl/obsluga_klienta_ebok_faq
- Osoby, które wolą dokonywać płatności osobiście, mogą skorzystać z sieci VIA Moje Rachunki. Wystarczy, że podadzą kasjerce kartę identyfikacyjną oraz stan licznika. Po uiszczeniu opłaty otrzymają paragon za zapłaconą energię. Operator sieci VIA Moje Rachunki za realizowane transakcje będzie pobierał standardową prowizję w wysokości 1,99 zł. Osoby, które chcą skorzystać z tej formy rozliczeń, mogą złożyć stosowny wniosek w najbliższym Biurze Obsługi Klienta, gdzie otrzymają regulamin oferty oraz kartę identyfikacyjną pozwalającą na realizację rozliczeń w sieci VIA. Mapa punktów sieci VIA dostępna na stronie: www.smarteco.pl/mapa
Karty identyfikacyjne można również drukować samodzielnie po zalogowaniu na eBOK.
Kilka miesięcy temu ENERGA rozpoczęła wdrażanie tej usługi w poszczególnych regionach swojego działania. Do tej pory zdecydowało się na nią ponad 22 tysiące gospodarstw domowych, z czego aż 75 % korzysta z niej za pośrednictwem eBOK.
Rozliczenia rzeczywiste to kolejna oferta ENERGI ułatwiająca odbiorcom zarządzanie i kontrolę zużycia energii elektrycznej. Inną możliwością pozwalającą na regulowanie opłat za energię zużytą, a nie – prognozowaną, jest usługa Rozliczenia pre-paid, czyli instalacja licznika przedpłatowego na życzenie. Rozwiązanie to jest szczególnie korzystne dla osób wynajmujących mieszkania, garaże, domki letniskowe, itp. Usługa ta jest odpłatna - opłatę instalacyjną można wnieść jednorazowo lub w niewielkich ratach miesięcznych (od 5,99 zł netto).
Licznik przedpłatowy działa podobnie jak telefon na kartę (pre-paid) – trzeba zakupić kody doładowania. Licznik automatycznie odłączy prąd, gdy zużyje cały zapas energii. System ten pozwala na dowolną częstotliwość zakupów porcji energii. Klient sam decyduje, czy chce kupować porcję energii wystarczającą na kilka dni, tydzień czy miesiąc.
Jak kupić porcję prądu:
- Przez Internet.
Dzięki temu rozwiązaniu każdy klient może w prosty sposób kupić energię do swojego licznika przedpłatowego oraz otrzymać kody na jego doładowania przez pocztę e-mail lub sms
(www.energa.pl/doladujenergie) - Przez elektroniczne Biuro Obsługi Klienta.
Logując się na stronę www.ebok.energa.pl , klient jeszcze szybciej doładuje energię. W zakładce „system przedpłatowy” należy zadeklarować kwotę doładowania i wybrać bank, przez który będzie robiony przelew. Kod doładowania otrzymuje się przez pocztę e-mail lub sms. - Doładowanie w punktach płatności VIA Moje doładowania. Usługa ta pozwala na wygodny zakup doładowania energii w kasie sklepu, w której jest dostępna usługa sieci VIA. Zakupu energii można dokonać na dowolną kwotę i co najważniejsze - skorzystać z tej możliwości przy okazji codziennych zakupów (http://www.energa.pl/gdzie_kupic_mapa)
- Poprzez Telefoniczne Biuro Obsługi Klienta. Klient wybierając w Biurze Obsługi Klienta produkt „Polecenia Zapłaty” musi poinformować o zamiarze doładowań przez tBOK. Mając „Polecenie Zapłaty” lub dokonując przedpłaty na swoje indywidualne konto, klient może otrzymywać kod doładowania przez telefon.
- Zakup energii w kasie Biura Obsługi Klienta - bezpośrednio w okienku kasowym.
***
Obie usługi to część innowacyjnej linii produktowej pod nazwą Smart Eco, które umożliwiają bardziej racjonalne użytkowanie energii, a tym samym obniżenie wydatków. W ramach Smart Eco ENERGA proponuje takie usługi, jak audyt energetyczny, certyfikacja energetyczna, liczniki przedpłatowe, a nawet innowacyjne formy reklamy. Smart Eco to również możliwość instalacji infrastruktury technicznej do produkcji energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych (m.in. turbiny wiatrowe, pompy ciepła i kolektory słoneczne), a w niedalekiej przyszłości również możliwość odsprzedaży wyprodukowanych nadwyżek po atrakcyjnej cenie. Grupie Energa pozwoli to zwiększyć wymagany prawem unijnym udział energii wytwarzanej ze źródeł odnawialnych, a klientom na pozyskanie własnego źródła taniej energii.. Smart Eco to również usługa polegająca na takiej formie współpracy z klientami, aby nie zużywali prądu w godzinach jego największego zapotrzebowania.
Rozwiązania Smart Eco pozwalają na tańsze korzystanie i efektywne zarządzanie energią (audyt, rozliczenia), jej wytwarzanie (technologia), a nawet wykorzystywanie do celów promocyjnych (reklama). Pozwala konsumentom na udział w procesie racjonalnego wytwarzania i zarządzania zużyciem energii – a więc przyjęcia postawy prosumenta, który z biernego odbiorcy usług staje się aktywnym uczestnikiem rynku energetycznego, producentem energii oraz współtwórcą oferty.
Więcej informacji na stronie www.smarteco.pl oraz w Telefonicznym Biurze Obsługi Klienta pod numerem telefonu 801 363 742 (801 ENERGA) lub 24 266 24 28 od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 - 20.00
Link do strony artykułu: https://czta.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/czas-na-torun-od-dzis-energa-oferuje-nowe-uslugi